ציור יפני על פרגודים וחפצי אומנות

מה שסיים לי ביופי רב, את שנת 2021 היה פרגוד יפני בן חמש דלתות שהוזמן ממני ממש ברגעים האחרונים של 2021. הפרגוד הזה פתח מחדש את עונת הציור היפני בסטודיו.

הלקוחה, גברת נחמדה מבת ים התאוותה לפרגוד של שלוש דלתות בהתחלה. אבל הבינה שכדי שיהיה מקום לציור, יש צורך במקצת יותר ולכן הזמינה פרגוד חמש דלתות שעליו ציירתי בחרדת קודש, ענפי דובדבן מלמעלה. סיפרתי כבר עשרות פעמים, איך כאשר ביקרתי בחנות סקאידו ברובע שינג'וקו בטוקיו יפן, התפלאתי מאד לגלות, שיש כל מיני גוונים של שחור, בחנות האמנות הענקית הזאת, המתפרסת על פני 6 קומות שלמות ושחזיתה הצנועה, בכלל לא מסגירה מה שהולך בפנים. אני, במקרים כאלה בחו"ל, בדרך כלל סומכת על המוכרים המקומיים שידעו מה להביא לי. אז המוכרת הצעירה פנתה אליי באנגלית במבטא יפני ושאלה אותי איזה סוג של שחור אני רוצה. ואז הסתבר לי שישנם גוונים ובני גוונים של שחור. בסוף היא בחרה. כנראה את השחור הפופולרי בקליגרפיה. בכל מקרה, כשחזרתי מחו"ל חיפשתי מישהו שיוכל ללמד אותי ציור יפני. כדי שאדע איך להשתמש בצבעי הניהונגה שרכשתי. הקופסה שעדיין נמצאת עימי בסטודיו. (סקאידו לא עושים מישלוחים לישראל). ומצאתי מורה יפני שגר לידי בראשון לציון…

פרחי דובדבן1

גלריה של ציורים יפניים על פרגודים נמצאת באתר שלי ואפשר להיכנס ולצפות דרך הקישור הזה.

ציור יפני

בשיעור הציור היפני קיבלתי דפי עבודה ויצאתי לדרך. בעיקר היה עליי ללמוד איך לשרטט בדיוק רב ופעמים רבות פרחי כריזנטמה ופרחי דובדבן. החזרתיות שהיא מאפיין של הלימוד המיזרחי (אסיה) הייתה מוכרת לי מלימודי הטאי צ'י במשך שנים רבות. 24 תנועות יש לקאטה, וחוזרים עליהן המון-המון פעמים. כל פעם, היא, התנועה חדשה ולא דומה לתנועה של הפעם הקודמת. אחרי 5 שנים של תרגול טאי צ'י עדיין לא הרגשתי שאני יודעת. היום אחרי הפסקה ארוכה מאד של כמעט עשור, אני חוזרת לזה כמו לזכרון ילדות שמתגלה לאט ובמדויק. הנה רישומי כריזנטמות שעשיתי בשיעור הציור היפני. ולידם רישומי פריחת דובדבן.

כריזנטמות יפניות
כריזנטמות בציור יפני
פרחי דובדבן בדיו
רישום פרחי דובדבן בדיו יפני
איור חסידות יפני
חסידות יפניות

הנה איור שציירתי על פי ציור עתיק יפני של חסידות מאחד מספריי האמנות היפנית . שם האמן היה ביפנית ולכן ניבצר ממני לציין אותו.

נייר אורז היה ניתן להשיג בחבילות בחנויות יפניות שהחלו באותה שנה לפרוח במרחב הקניונים. כמו "מאיסו" רשת יפנית שנכנסה לישראל. אפשר גם לייבא ביבוא אישי מעלי-אקספרס או איביי. ובטח מג'קסון ארט או אמזון. כל ספקים האינטרנטיים האלה, מצוינים לרכישת ציוד אמנות בזול. מכחולים קניתי גם ביפן. החיסרון היחידי בלימודי הציור הוא מחירו הגבוה מאד של השיעור. המורה היפני שלמדתי אצלו, נהנה מהייחודיות של המקצוע בישראל. חיסרון נוסף מבחינתי, הוא סיפרי האומנות הרבים שקניתי ביפן שבהם צפיתי בציורי הקיר המרשימים של האמנים העתיקים וככה רציתי לצייר. בסיגנון כזה. אבל הסתבר לי דיי מהר, שזה לא מה שנילמד בשיעור.

ציור יפני על פרגוד

את הפרגודים היבואן מביא אליי לסטודיו (הרכישה ישירות ממנו. פרטים אצלי) ועל הפרגוד עצמו עם מכחול וצבע/דיו אני מציירת את הדוגמה שביקשתם להזמין. למעלה שמתי קישור לגלריה של ציורים על פרגודים. בשיעורי הציור היפני ציירנו קצת בצבע. כמו בדוגמא שלמטה. פרחי דובדבן בדיו וצבעי ניהונגה.

פרחים יפניים בצבע

יש חשיבות רבה לדילול של הדיו במים. דיו לא מדולל ייתן את השחור הכהה של ענף הדובדבן. דיו מדולל במים ייתן אפור של עלי הכותרת של הפרח. ודיו מדולל במעט ייתן את האבקנים הכהים מאד, אך עדינים ודקים שנעשים במשיחת מכחול מהירה ובתנועה אחידה שיוצאת מפרק היד. גם החזרתיות של ענפי הכותרת של פרח הכריזנטמה חייבת ליצור פרח עם שיווי משקל ומראה מושלם.

פרחי הדובדבן על הפרגוד עצמו, מצוירים באותה הטכניקה, רק שהם צבועים בצבע אדום עמיד במים.

היום אפשר לרכוש בסטודיו חריבי- החנות לאומנות, גם אהילי נייר אורז (שמביאים מזל טוב) המעוטרים באותו האופן עם פרחי דובדבן. יש לי שני סוגי אהילים ואפשר להזמין אותי לצייר על כל חפץ אומנות שניתן לצייר עליו, ציורים יפניים. אהילים ניתן לראות בחנות או בעמוד האינסטגרם שלי.

לסיום, כייף לסיים שנה בעבודת אמנות מוצלחת ויפה. הזדמנות לאחל שנה אזרחית טובה לכל לקוחותיי ולהודות על כך שאתם חושבים שציוריי יכולים לייפות את ביתכם!

כמובן שלשנה הבאה 2022 אני מקווה שיתאפשר לי לצייר עוד .

כל טוב, רונית

הרשמה לבלוג

רכישת מוצרים מצוירים ידנית בחנות- יש ללחוץ על התמונות

אהיל נייר אורז מרובע
SHARE
Twitter
SEND
PIN IT

כתיבת תגובה

תרנגול על גג

איך עושים אנימציה בלי בינה מלאכותית?

לשמחתכם, הגעתם אל האתר העוסק רובו ככולו בהפקת אנימציה- מלוגו מונפש בתכנת אפטר אפקטס ועד אנימציה קלאסית מצוירת. בנוסף כמנהלת הסטודיו והאנימטורית הראשית יש לי ניסיון הדרכה באנימציה למגוון אוכלוסיות. כאן בסטודיו אני עוסקת בהפקת אנימציה מעל ל 22 שנים ואוכל לתת את פרספקטיבת המבט שלי על יצירת אנימציה כיום לעומת יצירת אנימציה עד לא מזמן. 

קרא עוד »