שימוש עכשווי באנימציה במציאות רבודה למשחק הרפתקאות בסיגנון חדר בריחה

רונית זרעוני

רונית זרעוני

לא מזמן סיימתי שישה סרטים לחברת אדוונצ'ור זון, המפעילה משחקי הרפתקאות באיזור כפר סבא. אנשי החברה ביקשו שסרטוני המשימות של המשתתפים יועלו לפלטפורמה של מציאות רבודה. וכאשר המשתתף יפנה את המצלמה של הפלאפון הנייד שלו אל ה"טריגר" במציאות, הסרטון ינוגן אצלו בפלאפון. כתבתי על אנימציה במציאות רבודה גם בפוסט הזה.

חדשנות טכנולוגית ושימוש חוויתי באנימציה

לנו זה נראה רגיל ביותר להוריד אפליקציה, להפנות את המצלמה אל תמונה ולצפות בסרטון אנימציה. אבל תחשבו שעד לפני שנים מועטות הפריצה הטכנולוגית הזו לא הייתה קיימת. ולפיכך, לאנשי הדורות הוותיקים יותר, נוצרת חוויה קסומה בשימוש באנימציה במציאות רבודה. השימוש החווייתי והאקטיבי בתוך משחק הרפתקאות יוצר חוויה שמשפיעה על תחושת המתח והתחרות במשחק עצמו ועוזרת לשידרוג האופן בו המשחק מטווח לשחקנים. לא רחוק היום בו לא נזדקק כלל להורדת אפליקציה לצפייה בסרטוני AR אלא הפיצ'ר יהיה מובנה בכל מכשיר סלולרי. למי שצפה בסרטוני מציאות רבודה, יודע שהמציאות עצמה הנישקפת מהמצלמה היא נוספת לסרטון המוקרן. ולכן, הסרטון מוקרן למעשה בחלל האויר. רוצים לנסות גם?

הורידו את אפליקציית ARTIVIVE מהחנות הפעילו את האפליקציה. כוונו את המצלמה אל עבר התמונות (כשהן מוגדלות)

סרטון אנימציה רגיל למול סרטון בAR

אצלי בסטודיו העבודה על ששת הסרטונים הייתה עבודה רגילה אבל תוך כדי מחשבה על הפריים הראשון של הסרט שישמש כ טריגר. כלומר התמונה היחידה שתיחשף למשתמש. תוך כדי כיוון המצלמה של המכשיר הסלולרי לתמונה, הסרטון מתחיל באופן אוטומטי בתוך מכשיר הסלולר. 

מה השוני הגדול מבחינת התכנון? שימו לב, שהמשתמש פועל בצורה אקטיבית על מנת לחשוף את המידע. הוא מרים את הטלפון הנייד ומכוון לתמונה במציאות. זה אינו סרט שפורץ בכוח כלפיו וכופה עליו לראות אותו. כגון סרטונים ברשתות החברתיות שנמאסו על הצופים. הסרטון כולל גם סאונד וגם תמונה וכותרות עם משימות.

המשתמש מחליט בצורה אקטיבית מתי יוריד את היד עם הסלולרי ויפסיק לצפות בסרטון שלנו. נתינת ההחלטות הפעוטות הללו לכאורה, בידי המשתמש והפיכת סרטון אנימציה רק לתמונת סטילס אחת שהיא הטריגר, יוצרת מצב חדש ולא מוכר למשתמשים הרגילים. וזה כל הקסם באנימציה במציאות רבודה.

פצצה בAR סרטון

הפצצה עומדת להתפוצץ. כוונו את המצלמה עם אפליקצית ARTIVIVE המופעלת ותגידו מתי זה יקרה.

יצירתיות היא שם המשחק

חשבתם על שימושים נוספים לאנימציה במציאות רבודה והייתם רוצים להסתייע בסטודיו? נשמח לעזור! רעיונות טובים זה אצלנו. שימוש בפרינט ושילוב של אנימציה במוצרים שונים (בקרוב מוצרים חדשים וחדשניים בחנות) או שימוש בפרסום, חדרי בריחה ומשחקי הרפתקאות עם אנימציה. את כל הסרטונים והתהליך הטכני של הטמעתם בפלטפורמות שונות למציאות רבודה, נשמח לבצע עבורכם. עם 21 שנות ניסיון בשטח האנימציה ותהליך עבודה מקצועי ושקוף. 

SHARE IT
TELL
SHARE
SEND

כתיבת תגובה

תרנגול על גג

איך עושים אנימציה בלי בינה מלאכותית?

לשמחתכם, הגעתם אל האתר העוסק רובו ככולו בהפקת אנימציה- מלוגו מונפש בתכנת אפטר אפקטס ועד אנימציה קלאסית מצוירת. בנוסף כמנהלת הסטודיו והאנימטורית הראשית יש לי ניסיון הדרכה באנימציה למגוון אוכלוסיות. כאן בסטודיו אני עוסקת בהפקת אנימציה מעל ל 22 שנים ואוכל לתת את פרספקטיבת המבט שלי על יצירת אנימציה כיום לעומת יצירת אנימציה עד לא מזמן. 

קרא עוד »