);
Dog run

Dog run

אליי עם שפנים

בחירת רקעים לסרט אנימציה החלטתי לכתוב את הפוסט הזה, בעקבות סדנה לצבעי מים, שהשתתפתי בה אתמול. הסדנה הועברה על ידי אמנית בינלאומית, מריה דייקובסקיה שאיננה

Read More »
כפולה מהקומיקס חנה הנביאה

חנה הנביאה קורם עור וגידים כשכתבתי את הספר הראשון בין שתי עבודות “סיפור רחל המקראי בקומיקס מוזיקלי” נאחזתי בסיפור הידוע על הסופרת של “אנקת גבהים”

Read More »
צילום מסך מתוכנת אנימציה

איך תכנון מקדים של שוט באנימציה, תזמון ויצירת קייפריימים כללים עוזר ביצירה של הנפשה איכותית. קרא עוד

Read More »
Eadweard Muybridge [Public domain]

כמה תרגילי אנימציה קלאסית שהתחלתי להכין. ואיך עזר לי הניסוי של אדוארד מייבריג מהמאות הקודמות ללמידת תנועה

Read More »

כלב רץ -שמונה ציורים על פי מייברידג׳

בפוסט הקודם הצגתי את הספר Animals in motion שמשמש לעזר רב, בלמידה של תנועת חיות באנימציה. כאן אפשר לקרוא שוב, על הצלם האנגלי, אדוארד מייברידג׳ וה״תנ״ך״ של האנימטורים.

אפשר לראות שללא הניסוי שמייברידג׳ עשה, היה קשה מאד לקלוט את התנועה של רגלי הכלב שרץ. ציירתי בסך הכל, שמונה ציורים בהתאם לרפרנס.

כל ציור, בטכניקה של אנימציה, מוקרן בזמן של שני פריימים. כל פריים הוא שניה חלקי 24 . כלומר, אם יש לי כאן שמונה ציורים אז סך כל הזמן שהאנימציה מנוגנת הוא 16 פריימים שזה קצת יותר מחצי שניה. בגלל ההתקדמות הטכנולוגית של השנים האחרונות, הסרטים הפכו איכותיים יותר, ואפשר לנגן גם ב30 פריימים לשניה. האנימציה מנוגנת בצורה מחזורית בלופ

ולכן היה צריך לתכנן את מיקומי הרגליים, כדי שיווצר סייקל.

סייקל הוא תיכנון הציור ככה שרגלי הכלב ״ישארו במקום״ והוא לא יזוז ימינה או שמאלה בפריים. הכלב ״כאילו״ רץ במקום אבל למעשה, אם אשים רקע שנע מאחוריו תיווצר אשליה של תנועה קדימה כשהמצלמה סטטית. זאת לא הפעם הראשונה, שאנימציה מדמה צילום וידאו אמיתי ואפשר ל״צייר תנועות מצלמה״ כשהאלמנטים בשוט משנים גודל וזווית. על כך, אכתוב בפוסטים הבאים.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Leave a Reply

Close Menu
×
×

Cart