לוגו מונפש לחברת נסיעות

תהליך הפקת אנימציה ללוגו מא' ועד ת'

כאן אתאר את תהליך העבודה ללוגו לחברת הנסיעות והתיירות "ישראל טרנספורט". התהליך עצמו מעניין לדעתי, כי השתמשתי בשילוב של טכניקות: אנימציה קלאסית דו מימד ואנימציה באפטר אפקטס. מוזמנים לצלול איתי לתוך התהליך עם דוגמאות. אנימציה מקצועית עושים רק בסטודיו לאנימציה!.

איך זה התחיל? שיחת טלפון פגשה אותנו באילת...

בדיוק לקחתי את הקטנצ'יק ליומיים באילת אחרי שסיימתי סבב ראשון של הוראה של אנימציה בבית ספר מרוחק בדרום. נסענו במכונית שכורה. הקטנצ'יק מתנהג למופת בכל נסיעה. למרות שעשינו די הרבה עצירות יחסית, אבל מהרגע שנרדם במצפה רמון ביטלתי את כל הרעיונות לבקר בחוות האלפקות ודהרתי דרומה לערבה. אחרי מספר שעות נהיגה, הגענו למלון שלנו באילת. הדי בינוני ודי זול יחסית לישראל. דווקא ברגעים אלה שני אנשים נזכרו בקיומנו. אמא אחת שהזמינה סדנה של ציור קומיקס לבן שלה כמתנת יומולדת והמנהל של חברת ישראל טרנספורט, אורני, שביקש שאנפיש להם את הלוגו.

איך מתבצעת אנימציה ללוגו?

כמו רוב בעלי העסקים שמכירים את העסק שלהם, מנהל חברת ישראל טרנספורט שוחח איתי והסביר לי את ארבעת התחומים שחברתו מתמקדת בהם. מדובר בחברת נסיעות אבל גם תיירות. כלומר, ישנו צי של רכב, רכבים לנתב"ג ואוטובוסים לטיולים אבל מצד שני, מארגנים טיולים מודרכים גם פנים ארציים וגם לתיירים שבאים מחו"ל. אחת החוזקות של החברה, היא הוואן סטופ שופ – מתן מענה לכל הצרכים של המזמינים מבחינת שירותי הדרכה, הפקה ואירגון טיול כולל שירותי הסעה. ברגע שהסתכלתי על לוגו החברה, חשבתי מיד על הדרך המתפתלת במרכז האיור של הלוגו. ועל הדרך לבטא נסיעה. כיון שישנו באיור נוף של גבעות פסטורליות כמו בגלויה של טיול בחו"ל, חשבתי להביא את הכל בתנועה דרך הכביש המתפתל. אחרי שסיכמנו פחות או יותר, את הבריף של האנימציה. כלומר, תסריט התנועה שתהיה. ניגשתי אל המלאכה.

עשיתי את האנימציה הזאת באייפד בתוכנת אנימציה קלאסית, פריים ביי פריים. זאת רק הייתה בדיקה למהות התנועה והתכנסות האלמנטים ללוגו אחד. אחרי כן, עבדתי על הכל עם שייפים באפטר אפקטס. כמובן שגם סידרתי את הטיימינג ועוד. אני אוהבת להתחיל מאנימציה קלאסית מצוירת. יש לי את החופש עם עיפרון לעשות את מה שאני רוצה, ואחר כך לצייר שוב באפטר אפקטס כדי לתת לזה את המראה החלק והמוגמר.

ככה נראתה הסקיצה המונפשת הראשונה ששלחתי ללקוח, אורני מחברת ישראל טרנספורט בע"מ. זה כבר נעשה בשילוב של האנימציה הקלאסית כרפרנס והשאר בתוכנת אפטר אפקטס.

שיפורים ושינויים לקראת סקיצה נוספת

אלה השלבים שבהם הלקוח בדרך כלל רואה את מה שדיברנו עליו, מתנועע מול עיניו ומקבל מושג איך הלוגו המונפש יראה. ללקוח הספציפי הזה היו הערות שהעביר אליי בצורה מסודרת ומנוסחת היטב במייל חוזר. מכאן, שיניתי די הרבה דברים לפי ההערות. קודם כל, חשוב היה להדגיש שמדובר בחברת טיולים ופחות להראות רכב עובר. ככה שפתחנו עם שמש זורחת שתציין שבישראל השמש זורחת תמיד – ממש כמו בארץ השמש העולה (יפן). שינויים נוספים נדרשו כדי לזקק את המסר. למרות שמדובר רק ב4-5 שניות בלבד. כל אנימציה שלא קשורה לנושא נותקה מהלוגו, כי הזמן קצר ויש להעביר את המידע לצופה במדויק.

הלוגו הסופי ומוזיקה

עכשיו אחרי ששלחתי שוב את הלוגו המתוקן במייל חוזר. והאנימציה אושרה על ידי הלקוח, נשאר לבחור מוזיקה מתאימה לאנימציה. בדרך כלל, אני שולחת 3-4 דוגמאות עם סאונד שנראה לי מתאים ומתוכו הלקוח בוחר. אפשר לבחור סגנון מסוים של מוזיקה ולקבל דוגמאות נוספות בסגנון הזה. וזה מה שקרה הפעם, הלוגו הסופי נראה ככה (עם מוזיקה).

איך אפשר להזמין לוגו מונפש?

אהבתם את העבודה שלנו? רוצים גם לוגו מונפש לחברה\עסק שלכם?

מזמינה אתכם לא להסס ולפנות בטופס כאן למטה עם כל הפרטים ואני אתקשר אליכם ברגע שאקבל את ההודעה. פרטים נוספים ודוגמאות אפשר לקבל גם בדף המוקדש ללוגו מונפש באתר.

כתיבת תגובה