נוצה בודדה במסעו במעלה הזרם
למסירת בקבוק השיקוי המכושף!

סיפור הרפתקה (מאויר) בהמשכים - חלק שני

אור השמש האיר אותו. תחילה קרני השמש ליטפו את פניו. הוא פתח עין אחת ואחר כך, את השניה. ומיד זינק ממקומו.
הענפים היבשים השמיעו רישרוש עז. נוצה בודדה קפא במקום, כדי לא להפר את דממת הבוקר שעלה. הציפורים כבר היו ערות מזמן, מפטפטות בין ענפי העצים ביער. מהמקום שהוא עמד בו, נוצה בודדה הבחין בסירת הקאנו שלו, שהיתה מוטלת על גדת הנהר הבוצית וליבו נרגע. הקאנו עוד כאן, חשב לעצמו. כלומר, אף אחד נוסף לא ביקר פה בלילה. שועל קטן, כנראה שירד מההרים, הופיע והתחיל מרחרח את הקאנו שלו. מאחוריו התגלתה אימו. עטורה בפרווה אדומה, מבהיקה ושופעת בריאות. היא הציצה על השועל מזוית העין והשגיחה. התקרבה אליו ואז דחקה בו עם האף להמשיך בדרך. שתי החיות אותתו לנוצה בודדה שהכל בסדר.
״אם יש כאן חיות שאינן פוחדות, סימן שהמקום בטוח״ , חשב לעצמו. נוצה בודדה יצא לאט ובזהירות ממחבוא הענפים המאולתר שבו בילה את הלילה. הרשרוש של הענפים היבשים גרם לשני השועלים להסתלק במהירות. הוא ניגש אל גדת הנהר ונכנס בערך מטר פנימה. כרע ברך ושטף את פניו. המים היו קרירים מאד וציננו את עורו.
״זה זמן לצאת לדרך. אבל אני רעב מאד…״ נוצה בודדה שוב חשב על התכנית שלו, לקום בלילה עם כל רחש קל. השינה העמוקה שלו הוכיחה לו כמה שהיה עייף.
״אמצא כאן כמה שיחי פרי או דקלים צעירים שאפשר להגיע לליבם ואחרי שאוכל משהו אמשיך במעלה הזרם״ חשב. התכנית הזאת נראה לו טובה. הוא נרגע וכמעט שכח את חתיכת המוך האדום שמצא בערב צמודה לענף. אבל הוא נשא את המוך הזה איתו, באחד הקפלים בבגד ועכשיו הוציא אותו שוב, כדי להיזכר בסכנה הפוטנציאלית. למי זה יכול להיות שייך?
בני שבט האורוגו נוהגים להתהדר בתכשיטי בד וריקמה שזורים בחוטי ארגמן. אבל איזור המחייה שלהם היה מרוחק לפי הערכתו, לפחות בחמישה קילומטר מהמקום הזה של פיתול הנהר. לא עוד, אלא שאינם עויינים את השבט של נוצה בודדה. אבל אין לדעת לגבי מה מידת העויינות של פרטים בודדים מבני השבט. לאט לאט נרגע. נוצה בודדה תר את הסביבה בעיניו וחיפש שביל כבוש בקרקע שבו חיות מסוגים שונים עוברות. בדרך כלל, החיות ביער עסוקות בליקוט מזון וסביר שאחד השבילים יוביל אותו לשיחי פירות שהן סעדו בו לאחרונה. הוא יצא מהמים מצא שטח כבוש שהיה התחלה של שביל והתחיל מפלס דרכו ביער, משאיר את הקאנו מאחוריו. בליבו החלטה למצוא מהר ארוחת בוקר ולהמשיך במסע.
נוצה בודדה הלך בדממה, הליכה שקטה ביער. זה איפשר לו לעצור מידי פעם, להסתכל מסביב ולהבחין בהרבה יותר פרטים מאשר אם היה מישהו מארח לו לחברה והיה מדבר איתו. כמה עצי דקל צעירים ולא גבוהים ניצבו מימינו. נוצה בודדה קרב אליהם, שלף את הפיגיון ומשך את הסנסנות מנסה להגיע ללב הדקל העסיסי. הוא מצא אותו וחתך לעצמו חתיכה גדולה. הטעם הזכיר קצת תפוח עץ, אבל היה עז יותר. נוצה בודדה אכל שני לבבות דקל רכים, אך עדיין נשאר רעב. הוא המשיך בהליכה השקטה ביער ותר בעיניו אחרי שיחים של פירות אדומים שהיו אהובים מאד על קופי המקוק.
השמש עלתה לרום השמיים והתחיל להיות חם מאד. נוצה בודדה לא מצא דבר אכיל נוסף, והחליט לחזור בשביל אל גדת הנהר, אל המקום שהשאיר בו את סירת הקאנו.
לפתע חץ חלף קרוב מאד לראשו ונעלם בסבך. מיד, נוצה בודדה זינק מאחורי גזע עץ עבה והשתטח על הארץ. 
נוצה בודדה 6
נשימתו הייתה כבדה מאד והוא הרגיש איך כל האדרנלין עולה עד למעלה מראשו.
הוא בחן במהירות את הקרקע שעליה שכב. למזלו הטוב, גבעונת קטנה של אדמה הסתירה אותו. וגם קבוצה של ענפים יבשים שהיו מלאים בעכבישי יער קטנים וחומים. נוצה בודדה התרומם מעט וניסה להבין מאיפה החץ נישלח לעברו. הוא לא ראה אף דמות אנושית בין עצי היער. הוא גחן על המרפקים והתחיל זוחל זחילת מארינס אל עבר חלק עבות יותר שנמצא לשמאלו. ״ עכשיו הם יתגלו״ חשב בליבו.
״אני חייב להספיק ולהגיע לקאנו שלי לפניהם, לעלות לסירה ולשוט מהר מפה. להגיע לקאנו לפניהם…״ הוא שינן לעצמו. לנוצה בודדה לא היו אויבים שידע עליהם. אבל זרים ביער יכולים להיות עוינים מאד, רק מתוך התגוננות. המוך האדום שמצא אתמול היה סימן האזהרה הראשון. והחץ הזה, שנשלח אליו במטרה לפגוע בו, היה סימן שני ברור מאין כמותו. מישהו ביער ראה אותו וכנראה שהוא פלש אל שטחי המחייה שלו. לנוצה בודדה כאבו המרפקים אבל הוא המשיך לזחול בנחישות כדי להגיע אל עצי היער הסבוכים ולהעלם בתוכם. כאן עדיין היה חשוף. פתאום שריקת אויר חדה מילאה את הסביבה וחץ נוסף נחת סמוך אליו מפספס במעט את רגלו הימנית. נוצה בודדה החליט להתרומם ולרוץ כפוף לעצים. עוד רגע קט יגיע לשם ואז יהיה בטוח בהרבה. הוא לא הבחין ביורה עם הקשת שאיים על חייו. נוצה בודדה התרומם, וזינק קדימה בלי לחשוב הרבה. הוא פרץ בריצה מהירה. חץ נוסף חלף מול חולצתו שורט אותו מעט מעל המרפק. אבל הוא הספיק להגיע לחלק העבות. הוא נכנס בין העצים והמשיך לרוץ בזיגזג. נוצה בודדה חשב במהירות לאיזה כיוון הנהר. הוא המשיך בריצה המהירה שלו, מתנשף ומתנשם עד שהיה כמעט בטוח שאף אחד עם קשת וחיצים לא בעקבותיו. הוא האט והמשיך לכיוון שנדמה לו שהנהר זורם.
״אגיע אל גדת הנהר ואתקדם בזריזות לעבר הקאנו הנטוש״. חשב. הוא קצת הצטער שיצא לארוחת הבוקר החפוזה שלא השביעה אותו בכלל, ולא קפץ מיד כשקם לתוך הסירה והמשיך בדרך. ״ לא נורא, אין מה להצטער על מה שקרה.״ היורה הזה לא ישיג אותו. השריטה שנשרט מהחץ היתה שיטחית מאד והדם נקרש במהירות. 
 
לפתע הקאנו התגלה לנגד עיניו, מונח עדיין על גדת הנהר המכוסה אבנים קטנות. נוצה בודדה מיהר קדימה, דחף אותו למים הרדודים והמשיך לדחוף עד שהקאנו החליק בקלילות על פני המים. הוא הרים את עצמו מעבר לדופן ונחת על קרקעית הסירה שלו. נוצה בודדה תפס חזק את המשוט היחיד והתחיל חותר במהירות. חץ נוסף נחת במים לפניו אך לא השיג אותו. הוא חתר קדימה, עבר את עיקול הנהר שעיכב אותו אתמול. הגדה הבוצית היתה מרוצפת בענפים שבורים, זכר להשתוללות הפיל הענק מאתמול. אבל נוצה בודדה חלף עבר, ממשיך קדימה אל עבר המטרה. באיזור הזה הנהר התחיל להתרחב פתאום וזרמי המים הפכו שקטים ועמוקים. זה היה הרגע שנוצה בודדה הרשה לעצמו להרפות קצת מהמשוט ולתת למים לשאת את הסירה במהירות איטית יותר קדימה. המתח בשריריו רפה קצת והוא חשב לעצמו שניצל בעור שיניו מהיורה המסתורי. לא היתה שנאה או כעס בליבו כלפי היורה הזה והוא היה בטוח שהיה נוהג הפוך אותו הדבר, אם מישהו היה פולש לשיטחו. הגבולות ביער לא היו ברורים תמיד ליושביו האנושיים. ולפעמים, היה צריך להגן עליהם מפני אורחים לא קרואים.
זה היה הרגע שבו נוצה בודדה כרע על בירכיו והתפלל בתודה לרוח הגדולה ולנשר שעזרו לו לצאת מהצרה הצרורה הזאת. 
נוצה בודדה היה עדיין צריך לחתור עם המשוט היחיד כדי להתקדם בקצב המתאים במעלה הזרם. הוא תכנן להגיע עד הצהריים למערה היער, שבו על פי המידע שנמסר לו מהכוהן הזקן, נמצא הידיד הקשיש שזקוק כל כך לבקבוקון השיקוי המכושף. לנוצה בודדה לא היו תכניות לבלות את הלילה במקומות הלא מוכרים לו לאורכו של הנהר הגדול. והוא חשב שאחרי שימצא את הידיד הזקן וימסור לו את הבקבוקון. ישוט בחזרה במורד הזרם במהירות בחזרה לכפרו. נוצה בודדה קיווה רק שימצא במהירות את משכנו של הקשיש. האיזור לא היה מוכר לו. מעולם לא התרחק כל כך מהכפר כמו היום. הרוח הקלילה התחזקה לקראת הצהריים ונוצה בודדה עדיין לא הבחין בסימן הדרך, שהכוהן ציין באזניו…
״כשתגיע מאחורי עיקול נהר חד תראה לפניך עץ באובב ענק על הגדה השמאלית. העץ יהיה לך סימן לרדת לגדת הנהר וללכת לכיוון מקום זריחת השמש״ ככה הכוהן הזקן הנחה אותו. נוצה בודדה התבונן בשתי הגדות בשקדנות, אבל לא ראה שום עץ באובב ענק…
המצב התחיל להדאיג אותו במעט. ״הרוח מתחילה להתחזק, השמש ברום השמיים ועדיין לא הגעתי לעיקול הנהר החד, כמו בדבריו של הכוהן״ חשב לעצמו.
הוא המשיך לחתור קדימה אבל הבטן התחילה לקרקר והוא חש רעב עז. אמנם כנער אינדיאני שגדל ביער מינקות, נוצה בודדה יכול היה לשרוד יום או יומיים ללא מזון כלל. אבל מצד שני, מצב כזה היה נדיר ביותר. כי תמיד ליקט משהו מהשיחים או העצים בדרך. גם אם לא הצליח לצוד אף חיה טובה למאכל, אכל כמו שאר שוכני היער מסביבתו הטבעית. גם עכשיו כמעט והתפתה להצמד לאחת הגדות ולהשיט את הקאנו שלו למקום שבו יוכל למצוא לעצמו מזון ואולי אפילו פכפוך מים חיים שבו ירווה את צמאונו.
״יותר טוב, שאוכל משהו. ככה יהיה לי כוח להמשיך לחתור קדימה״ הוא חשב לעצמו. וככה התקדם לגדה הנהר השמאלית שנראתה לו מזמינה יותר. קפץ למים הרדודים וקשר את הקאנו לאחד מהענפים שהשתלשלו למים. הדרך הטובה למצוא מזון במהירות ביער, היא פשוט לעקוב אחרי עקבות החיות. השבילים הלא מסומנים שעשו חיות היער היו ברורים מאד לנוצה בודדה. לשמחתו מצא פינה שבה קיפוד גדול השיל כמה קוצים והמשיך לתוך היער. נוצה בודדה חמק לשביל הבלתי מסומן והמשיך פנימה, מקציב לעצמו חצי שעה של ארוחת צהריים.
הרוח שוב היתה חזקה מידי וענפי העצים רישרשו בקול עז. ״רק שלא תפרוץ סופת גשמים״ חשב. נוצה בודדה בחן את השמיים הריקים מעננים. הוא ידע שברגע שסופה תפרוץ ייקח דקות ספורות לשמיים להתכסות בשמיכת עננים כבדה ולהמטיר על היער גשם. כמו שסופה באה, ככה היא גם נעלמת. אבל בכל זאת, מצב כזה יכול להשאיר אותו רטוב או גרוע יותר ללא מחסה לעצמו ולקאנו. ״אולי מוטב שלא אתרחק מהקאנו ואחזור למקם אותו על החוף״ נוצה החליט במהירות וחזר על עקבותיו. הוא לא מצא דבר אכיל אחד. ניגש אל הקאנו שלו וגרר אותו לחוף הבוצי. נוצה הכניס את סירת הקאנו לתוך מקום שנראה לו מוגן מרוחות והסווה אותו בכמה ענפים יבשים. נוצה בודדה התישב בתוך פתח הקאנו שהיה מופנה לאדמה והרגיש מוגן למדי. הרוחות היו חזקות מאד. אבל שולי הקאנו הגנו עליו. גם הקאנו עצמו היה מקורקע היטב עם אבנים גדולות וענפים. בקצה המערבי של השמיים הופיע כתם אפור שגדל במהירות והפך לנגד עיניו לענני גשם ענקיים שכיסו בערך רבע מהשמיים. נוצה בודדה התעטף בעצמו. הוא ידע שכל מה שנותר לו לעשות, זה לחכות שהסופה תחלוף וגם לקוות שהמחסה שבנה יחזיק מעמד בגשמים העזים שמיד יפרצו.
הסופות ביער הטרופי נעלמו כפי שהופיעו, בהפתעה ובפתאומיות. גשמי הברכה הללו שמרו על היער ירוק ועל מגוון החיות שבו. פתאום רעיון נצנץ בראשו והוא קם במהירות מצא קליפת עץ ישנה וחיבר לעצמו כלי עמוק למדי. הוא חיזק את הכל עם ענף גמיש. את הכלי הניח במקום פתוח. ״ הכלי יתמלא בגשם ולי יהיה מה לשתות. לפחות זה״ נוצה בודדה היה מרוצה מהרעיון שלו והכין בזריזות עוד שניים שלושה כלים. את הכלי האחרון מיקם בשורה, הספיק להיכנס בחזרה למקום מתחת לקאנו ומיד הגשם פרץ.
הרוח היתה עזה והמים ירדו בשטף מהשמיים בקולות רמים. אבל נוצה בודדה היה במקום מוגן. כבר לא היה אכפת לו שלא אכל כלום כמעט חצי יום. לעיתים נדירות תפס אותו גשם ביער כשהיה לבדו. וזאת היתה אחת הפעמים הנדירות האלה. נוצה בודדה התחיל לשיר בקול נמוך, שיר ילדות ישן שנזכר בו לפתע. הגשם המשיך לשטוף את היער, אבל הוא היה במקום יבש.
המממ,המ, המ, המ
המממ, המ, המ, המ
הממ, הממ, המ,, המ
הוא זמזום לעצמו וזה הרגיע אותו קצת. נראה שהגשם לא עומד להחלש.
נוצה בודדה08
גם הרוח היכתה בעוז בדפנות הקאנו שלו. אך למרות זאת, נוצה בודדה חש בטוח ומוגן מתחת לסירת קליפת העץ האהובה שלו. הוא שמח בליבו שלא ויתר עליה, ולא השאיר אותה ליורה המסתורי שתקף אותו הבוקר. הגשם ירד בעוז ובקולות רמים אבל נוצה בודדה נשאר יבש. כל מה שנותר לו לעשות, זה לחכות שהסערה תיפסק, השמים יתבהרו והוא יוכל להמשיך במסע שלו במעלה הזרם. אך נראה שהסופה לא עומדת להיחלש. הגשם הומטר מהעננים בכמויות גדולות והירווה את האדמה והעצים של היער. על העלים הקרובים ניצנצו טיפות גדולות כמו יהלומים ומהענפים נזלו שובלי מים. מזוית העין הוא הבחין שהכלים ששם לא רחוק ממנו על האדמה, בשביל לאסוף גשם, החלו גולשים על תכולתם. ״רק רגע אזנק אל אחד מהם ואשתה את המים״ חשב. הסכנה היחידה שארבה לו, היתה שיחזור רטוב עד לשד עצמותיו.
אחרי רגע של היסוס, נוצה בודדה זינק קדימה, חטף את הכלי הקרוב אליו שהיה מלא במי גשמים ורץ במהירות בחזרה למחסה מתחת לקאנו. הוא התישב והערה את המים לגרונו. הוא היה צמא מאד. המים לא היו הכי נקיים בעולם, כי הכלי שלו היה בנוי מקליפת עץ רקובה. אבל זה סיפק אותו. ״זה הכי טוב שאני יכול לקבל כרגע״ חשב בלב. נוצה בודדה דחף עם הרגל את הכלי בחזרה למקום שבו יהיה חשוף לגשם וחיכה שיתמלא שוב ושוב. הוא שתה ושתה מי גשמים כמי שלא שתה מים מאז אתמול בבוקר. עכשיו הרגיש הרבה יותר טוב. הגשם גם נחלש בהדרגה עד שניפסק.
כעבור עשר דקות בערך העננים הסתלקו, והשמים שוב ניצנצו בתכלת נקייה. השמש של אחר הצהריים בג׳ונגל האירה בחמימות את העצים והציפורים והתוכים שבו לפטפט בין הענפים. נראה היה שלא חלפה כאן סערה כלל. הדבר בטח היה מפליא את מי שלא מכיר את מזג האויר הטרופי ביער, אבל את נוצה בודדה זה לא הפליא. הוא שוב ניגש לכלים מלאי מי הגשמים וכל מה שחשב עליו, היה לאכול.
לאכול. המילה הידהדה בתוכו בבהירות. נוצה בודדה היה רעב מאד, מותש מהדרך ומהתרחשויות האחרונות ומה שחפץ יותר מכל, היה לשים ידיו על צבי צעיר, או אנטילופה, גם חזיר בר היה מספק אותו, להדליק מדורה קטנה, לפשוט את עור החיה ולהכין לעצמו ארוחת מלכים. בעודו הוגה במסעות הציד המוצלחים שעשה בעבר. משהו בנהר משך את תשומת ליבו…
הוא הרים מבט ולא הרחק מפיתול הנהר האחרון הבחין בסירה זעירה ששטה נגד הזרם. הוא עמד והתבונן בסירת הקאנו הקטנה שנראה ששטה בדיוק באותו המסלול שלו. דמות אחת בלתי ברורה ישבה בתוך הקאנו. נוצה בודדה לא חשש. הוא היה בטוח בכוחו, ויותר מזה היה בטוח שיוכל להחליק הכל בלשונו, ואולי אפילו להתידד עם בעל הסירה הקטנה או לחבור אליו בחיפוש אחר מזון. משפט ישן עלה בליבו ״חיים ומוות ביד הלשון״. הרעיון התחיל מוצא חן בעיניו. ״ככה אם יעצור על גדת הנהר השמאלית, אציע לנוסע להצטרף אליי לציד ובכוח משותף נוכל להשיג מזון ביתר קלות. ואם הוא בדרכו לכפרו, אולי אשאל אותו היכן מערה היער״ ככה חשב באופטימיות זהירה. הסירה התקדמה באיטיות נגד הזרם והדמות הלא ברורה שלבשה בגדי כותנה חומים חתרה בחריצות בעזרת משוט יחיד. (המשך יבוא)
נוצה בודדה 09

כתיבת תגובה

עיקבו אחרי נוצה בודדה במסע במעלה הזרם

 הרשמו עכשיו לקבלת עדכונים

תרנגול על גג

איך עושים אנימציה בלי בינה מלאכותית?

לשמחתכם, הגעתם אל האתר העוסק רובו ככולו בהפקת אנימציה- מלוגו מונפש בתכנת אפטר אפקטס ועד אנימציה קלאסית מצוירת. בנוסף כמנהלת הסטודיו והאנימטורית הראשית יש לי ניסיון הדרכה באנימציה למגוון אוכלוסיות. כאן בסטודיו אני עוסקת בהפקת אנימציה מעל ל 22 שנים ואוכל לתת את פרספקטיבת המבט שלי על יצירת אנימציה כיום לעומת יצירת אנימציה עד לא מזמן. 

קרא עוד »